مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

استیک گوشت شترمرغ

آکاایران: استیک گوشت شترمرغ

آکاایران:  
مواد لازم: 
گوشت ران شترمرغ یا فیله ورقه‌شده : 150 گرم
فلفل سیاه : نصف قاشق چایخوری
پودر سیر : 1/3 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل : نصف پیمانه
جعفری خردشده : نصف پیمانه
سیر : دو حبه
روغن‌ زیتون : سه قاشق غذاخوری
نمک : به میزان لازم
 
طرز تهیه:
گوشت را ورقه کرده و ما‌‌‌ بین دو کیسه فریزر با بیفتک‌کوب می‌کوبیم تا نازک شود. 
سیر را کوبیده و یا ریز کرده به همراه جعفری خردشده، پودر زنجبیل، فلفل سیاه، پودر سیر و روغن‌ زیتون خوب مخلوط می‌کنیم. 
مخلوط را در ظرف مسطحی ریخته و گوشت ورقه‌ شده را در این سس می‌خوابانیم به طوری که هر دو طرف گوشت آغشته به سس است روی گوشت را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت هفت تا هشت ساعت در یخچال نگهداری می‌کنیم. 
نمک را به هر دو طرف گوشت می‌پاشیم. 
تابه چدنی را کمی چرب کرده و با حرارت زیاد استیک را سرخ می‌کنیم.
برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک به سایت دادپلاس مراجعه نماید

مراقب عوارض خطرناک کرم های شترمرغ روی پوست خود باشید

متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه برخی از کرم ها ، روغن ها و صابون هایی مانند کرم شترمرغ، روغن مورچه و صابون خرچنگ که به نام داروهای سنتی به تازگی در بازار بسیار فراوان شده که می توانند عوارض خطرناک حساسیتی ایجاد کنند.


دکتر 'حبیب انصارین' در گفت و گو با ایرنا افزود: این داروهای سنتی هم در بازار و هم از طریق تبلیغات اینترنتی و ماهواره ای به فروش می رسند و برای سلامتی مضر هستند. 


وی خاطرنشان کرد: بطور مثال استفاده از کرم شترمرغ که به عنوان کرم ضدجوش، ضدلک و جوان کننده به فروش می رسد موجب تورم سر و حساسیت در برخی از بیماران می شود. 

این متخصص پوست ادامه داد: همچنین بیمار دیگری برای درمان بیماری اگزمای خود اقدام به تهیه داروی سنتی کرده بود که دچار پوست ریزی شدید صورت و تورم بسیار زیاد سر شد. 


انصارین یادآور شد: روزانه بیماران زیادی مراجعه می کنند که دچار حساسیت ها و عوارض ناشی از استفاده از داروهایی شده اند که به نام طب سنتی به آنها عرضه شده است. 

وی تصریح کرد: علاوه بر ارایه داروها به عنوان طب سنتی برخی از روش های درمانی مانند حلزون درمانی و زالو درمانی نیز به برخی بیماران ارایه می شود در حالی که هیچکدام از این روش ها، پایه علمی ندارند. 


انصارین از مردم خواست از استفاده خودسرانه کرم ها و داروها خودداری کرده و برای درمان بیماری خود حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند. 

سلامت نیوز: مراقب عوارض خطرناک کرم های شترمرغ روی پوست خود باشید


برای مشاوره با وکیل در مشهد به وب سایت دادپلاس مراجعه نمایید

طرز تهیه کرم شترمرغ در منزل

روغن شترمرغ دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 ،6 و 9 بوده که کار ساخت، تقسیم و تعمیر سلول ها را در بدن انجام می دهند و بدن انسان قادر به ساخت آن ها نیست. همانطوریکه می دانید این روزها روغن شتر مرغ  را زیاد تبلیغ می کنند ما نیز تصمیم گرفتیم به شما آموزش این کرم را یاد بدهیم؛ تا خودتان با هزینه های بسیار کم و با مواد طبیعی بدون ضرر درست کنید و از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید. درست کردن کرم شترمرغ بسیار آسان و مقرون به صرفه است ولی در عین مقرون به صرفه بودن فواید زیادی دارد اکنون این کرم را یاد می گیریم چون هم عارضه ندارد و هم بسیار طبیعی استکرم شترمرغ


خواص درمانی:

*جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست

*مناسب برای درمان چین و چروک صورت برای پوست های خشک

*جوان سازی ، نرم کننده و مرطوب کننده

*بهترین در درمان خشکی لب و ترک پا

*ترمیم کننده جای زخم ، سوختگی، آقتاب سوختگی و بخیه

*مناسب در بازسازی ناخن های آسیب دیده

*بی خطر برای افراد مبتلا به پسوریازیس و اگزما

مواد لازم:

روغن شترمرغ :60 سی سی

روغن جوجوبا :60 سی سی  

گلیسرین :10 گرم  

اوسرین :25 گرم

اسانس رز :مقداری

نسخه طبیعت :

ابتدا اوسرین را داخل ظرفی بریزید و روی حرارت غیر مستقیم مانند بخار آب جوش قرار داده تا کاملاً ذوب شود سپس روغن شترمرغ و روغن جوجوبا را به مخلوط اضافه کنید پس از گذشت مدت زمان 5 دقیقه و مخلوط شدن مواد به طور کامل از روی حرارت برداشته و داخل ظرفی که محتوی آب سرد باشد قرار داده ، گلیسرین و اسانس رز را اضافه کنید و با استفاده از همزن برقی تا سرد شدن کامل مواد آنها را بزنید و پس از آن به ظرف مورد نظر جهت نگهداری کرم منتقل کنید. بهترین زمان و نحوه استفاده از این کرم هنگام شب و پس از شستشوی و پاکسازی پوست با استفاده از آب و صابون می باشد.


برای دریافت مشاوره از وکیل خوب با شماره های دادپلاس در تماس باشید

استفاده از روغن شتر مرغ به صورت خوراکی

به گزارش لقمه، خواص فیزیکی و شیمیایی روغن شتر مرغ با سایر چربی ها ی حیوانی نظیر گاو، گاو میش، گوسفند و مرغ مقایسه شده است. روغن شتر مرغ به طور طبیعی به دو فاز مایع و جامد تقسیم می شود که خواص هر یک از لایه ها به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته است. جالب توجه اینکه پایداری روغن های سرخ کردنی نظیر روغن آفتابگردان در برابر حرارت را می توان با افزودن فاز مایع روغن شتر مرغ بهبود بخشید . از قسمت جامد روغن شتر مرغ نیز می توان در پخت کیک و شیرینی استفاده کرد.

عموماٌ روغن شتر مرغ معروفیت خود را مدیون خواص معجزه آسای آن در تسکین دردهای مفصلی و عضلانی، ترمیم ضایعات پوستی مثل سوختگی، زخم، آفتاب سوختگی، چروکیدگی پوست و ... می باشد ولی در سالهای اخیر توجه ویژه ای به استفاده از روغن شتر مرغ به صورت خوراکی شده است.
یکی از روش های پختنی غذاها سرخ کردن آنها به روش غوطه وری در روغن است، در این حالت غذایی به صورت کامل در روغن داغ غوطه ور می شود. به دلیل حجم زیاد روغن معمولا مدت زمان استفاده از آن بسیار طولانی است از اینرو باید حتما از انواع سرخ کردنی روغن های مایع برای این کار استفاده کرد. این روغن ها معمولا گیاهی بوده و در طی فرایند سرخ کردن به دلیل حرارت بالا، آب، اکسیژن و نور به سرعت دچار تغییرات غیر قابل برگشت فیزیکی و شیمیایی می شوند و بر اثر ترکیب با اکسیژن هوا ترکیبات هیدرو پراکسید در آنها تولید می شود ( در هنگام سرد شدن). در حرارت بالا هیدرو پراکسید ها تبدیل به ترکیبات فرار و غیر فرار ثانویه حاصل از فرایند اکسیداسیون می گردند، نظیر آلدئید ها، کتونها و پلیمرهای اکسیداتیو در طی فرایند پخت آب موجود در ماده غذایی موجب تولید اسید های چرب آزاد، منوگلیسیرید ها و دی گلیسیرید ها می شود. در نهایت حرارت بالا موجب افزایش اتصالات جانبی و تولید پلیمر در وقت می گردد. تمام این فعالیت ها موجب کاهش خاصیت غذایی روغن و افزایش مواد مضر و خطر ناک برای سلامت انسان می شود و از طرف دیگر میزان اسید های چرب ضروری ( EFA) که برای سوخت و ساز بدن انسان بسیار مفید است به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

مقایسه روغن شترمرغ با سایر روغنهای حیوانی نشان می دهد که بالاترین اسید چرب غیر اشباع در روغن شترمرغ اسید اولئیک به میزان (75/46%) است در صورتیکه این میزان در گاو (40%) گوسفند (5/41%) و مرغ(3/30%) و بیشترین اسید چرب غیر اشباع در روغن شترمرغ اسید پالیستیک و به میزان (5/28)می باشد در صورتی که این میزان در گاو(5/48%) گوسفند(3/45%)و در مرغ(66/50%) می باشد. به طور کلی میزان اسیدهای چرب اشباع در شترمرغ، گاو، گوسفند و مرغ به ترتیب 51/36 ، 9/59 ، 7/57 و 69/64 % و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع تک زنجیره ای(Monounsaturated) به ترتیب میزان 75/46% و 40% و5/41% و 3/30% و اسیدهای غیراشباع چند زنجیره ای (Polyunsaturated) به ترتیب 24/18% ، 1/0% ، 02/1% و33/0% می باشد. موارد فوق نشان می دهد که به طور کلی میزان اسیدهای چرب غیر اشباع در شترمرغ در مقایسه با سایر چربی های حیوانی بسیار بیشتر است.

مقایسه فاز مایع روغن شترمرغ و فاز جامد آن نشان می دهد که میزان اسیدهای چرب غیر اشباع در فاز مایع بیشتر از فاز جامد است. بیشترین اسید چرب فاز مایع اسید اولئیک و بیشترین اسید چرب فاز جامد اسید پالیتیک است.

مقایسه فاز جامد و فاز مایع روغن شتر مرغ

ویژگی فاز مایع فاز جامد

نقطه ذوب 20 54
ترکیبات اسید چرب اسید پالمتیک (%) 5/17 83/55
اسید اولئک (%) 37/57 5/19
اسید اولئیک (%) 37/57 5/19
مقایسه پایداری روغن شتر مرغ، فاز مایع، روغن آفتابگردان و ترکیب آنها به طور جداگانه نتایج جالبی در پی داشت. روغن شتر مرغ و فاز مایع آن بیشترین پایداری را در برابر اکسیداسیون داشتند ( به ترتیب 40و 31 ساعت) در صورتیکه روغن آفتابگردان کمترین پایداری یعنی 5/7 ساعت را از خود نشان داد.
جدول مقایسه پایداری روغن شتر مرغ، فاز مایع روغن شتر مرغ، روغن آفتابگردان و نسبتهای ترکیبی
روغنی ها پایداری اکسیداتیو ( ساعت)
آفتابگردان (so) sunflower 5/7
روغن کامل شتر مرغ ostrich oil 40
فاز مایع روغن شتر مرغ (of) olein fraction 31
ترکیب فاز مایع و روغن آفتابگردان ( so/of)
25/75 5/11
50/50 3/16
75/25 3/23

نتایج نشان می دهد که پایداری روغن آفتابگردان با افزودن فاز مایع روغن شترمرغ به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و این افزایش نسبت مستقیم با میزان فاز مایع روغن شترمرغ دارد یعنی هرچه از فاز مایع روغن شترمرغ به نسبت بیشتری به روغن آفتابگردان افزوده شود مقاومت آن در برابر اکسیداسیون بیشتر می شود.
فاز جامد روغن شترمرغ نیز برای پخت کیک مورد استفاده قرار گرفته و از نظر مواردی چون طعم بو رنگ و قوام کیک نتایج مطلوبی در مقایسه با سایر چربی های گیاهی داشته است.


برای دریلفت مشاره از وکیل خوب در مشهد با شماره های دادپلاس در تماس باشید

روش مصرف روغن شتر مرغ :

برای پوست ، چروک صورت و گردن :

مصرف روزانه دوبار روغن باعث رفع خطوط ابتدایی پوست صورت و گردن می شود

 

روش مصرف روغن شترمرغ :

برای پوست ، خشکی ، ترکهای حاملگی چاقی و لاغری :

مصرف مرتب و به اندازه آب خوردن و همچنین در زمان شکل گیری این ترکها که اغلب به رنگ صورتی روشن هستند .

چرب نگهداشتن پوست بدن با روغن موجب از بین رفتن خشکی و همچنین ترکهای مورد بحث خواهد شد

 

روش مصرف روغن شترمرغ  ؛

برای پوست ، ترمیم کننده جای زخم ، سوختگی ، بخیه ، کبودیها ، بریدگیها و خراشیدگی های پوست :

ابتدا محل را شستشو و ضد عفونی کنید سپس با استفاده از روغن چرب کرده و با گاز استریل محل را ببندید روز بعد دستور فوق را تکرار کنید

 



نحوه استفاده از روغن شتر مرغ جهت بهبود درد مفاصل :

بهتر است برای تاثیر بیشتر این روغن شتر مرغ مقداری منتول ( جوهر پونه ) اضافه کرده و سپس اقدام به ماساژ محل درد نمایید

برای دریافت مشاوره با وکیل خوب در مشهد به وب سایت دادپلاس مراجعه نمایید