مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

نفقه فرزند مشترک

پر واضح است که ازدواج تکالیفی بر دوش فرد بار خواهد کرد که از جمله آن ها حضانت و پرداخت نفقه فرزندان است قبل از هر چیز باید گفته شود که بحث حضانت جدای از نفقه فرزند مشترک می باشد.

برای  دریافت وکیل طلاق توافقی در کرمان با شماره 09030573542 در تماس باشید


قانون نفقه فرزند را تعریف نکرده است اما مصادیقی از آن را در ماده ۱۲۰۴ قانون مدنی برشمرده است.


ماده ۱۲۰۴ قانون مدنی: «نفقه اقارب عبارت است از مسکن و البسه و غذا و اثاث البیت به قدر رفع حاجت با در نظرگرفتن درجه استطاعت منفق.»

برای دریافت مشاوره از بهترین وکیل کرمان با ما در ارتباط باشید

اما به نظر می رسد مصادیق ذکر شده در ماده فوق حصری نباشد و جنبه تمثیلی دارد به عبارت دیگر قانونگذار چند نمونه از موارد نفقه را مثال زده است که با توجه به شرایط خانواده و فرزند می تواند موارد دیگری برای نفقه وجود داشته باشد به هر حال می توان گفت که نفقه همه نیازمندیهای متعارف یک فرد برای گذران زندگی است البته با در نظر گرفتن استطاعت مالی پرداخت کننده نفقه.


سوالی مطرح می شود و آن این که آیا هزینه تحصیل هم جزء نفقه محسوب می شود؟


قانون در این خصوص ساکت است ولی به نظر می رسد هزینه تحصیل تا مقطعی که تحصیل فرزندان اجباری است جزءنفقه محسوب می شود اما اگر فرزندی بخواهد در دانشگاه تحصیل کند اجباری برای پدر و مادر او برای پرداخت هزینه تحصیل نیست.

برای خرید نوره کافیست با شماره 09030573542 درتماس باشید

بر طبق ماده ۱۱۹۹ قانون مدنی نفقه فرزند بر عهده پدر است و بعد از فوت پدر یا عدم توانایی مالی او بر عهده جد پدری است اما اگر نه پدر و نه جد پدری تمکن مالی نداشته باشند نفقه بر عهده مادر خواهد بود.

برای خریدقوتو با شماره 09030573542 در تماس باشید

طلاق توافقی اقلیت های دینی

همه زن و شوهران ایرانی با هر مذهب و دینی که باشند برای طلاق نیازمند رای دادگاه می باشند حتی اگر این طلاق، توافقی باشد فرقی نمی کند که زوجین مسلمان شیعه، سنی و یا مسیحی (ارمنی)، یهودی، زرتشتی، آشوری و … باشند. دادگاه های خانواده ایران، صالح به رسیدگی پرونده های طلاق توافقی اقلیت های دینی زوجین ایرانی می باشند اما بر طبق قانون اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در احوال شخصیه، تابع دین و مذهب خود می باشند و دادگاه ها نیز مکلفند در پرونده های خانواده به ویژه طلاق از مقررات خاص ایشان تبعیت کنند ولی این گونه نیست که آن ها بی نیاز از رای دادگاه باشند.

برای دریافت مشاوره از بهترین وکیل کرمان با شماره 09030573542 در تماس باشید

با توجه به این که گروه وکلای پارسای به صورت تخصصی در پرونده های خانوادگی متمرکز می باشند از ما در این خصوص بسیار سوال پرسیده می شود که مراحل طلاق توافقی برای اقلیت های دینی مثلا ارامنه به چه صورت است و چقدر زمان می برد.

برای خرید نوره کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

در حال حاضر پرونده های طلاق توافقی اقلیت های دینی که باشند در صورت توافق زوجین در شهر تهران کمتر از یک هفته انجام می شود مثلا زوجین ایرانی از ارامنه گریگوری می توانند به جهت طلاق توافقی در ابتدا به خلیفه گری محترمشان مراجعه کنند و یا این که مستقیما در دادگاه خانواده برای طلاق توافقی اقدام نمایند بدیهی است که دادگاه بر طبق مقررات ارامنه گریگوری رای طلاق را صادر خواهد کرد.

برای خرید قوتو کرمان به صورت اینترنتی کافیست باششماره 09030573542 در تماس باشید

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی

 عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه زوجین و کپی کارت ملی آنهاست به طور خلاصه طلاق توافقی به طلاقی اطلاق می شود که زن و شوهر بر سر جدایی و مسائل مالی و غیر مالی از ازدواج مثل مهریه، حضانت، نفقه توافق دارند.

باید به این نکته توجه داشت که برای ثبت هر نوع طلاق، اول می بایستی دادگاه در این خصوص رای صادر کند تا دفاتر طلاق آن را ثبت کنند و این گونه نیست که اگر زن و شوهری توافق بر جدایی داشته باشند می توانند بدون رای دادگاه به دفترخانه طلاق مراجعه کنند.
برای دریافت مشاوره از بهترین وکیل کرمان با شماره 09030573542 در تماس باشید
پس از توافق زوجین، هر دو یا وکلای آن ها به یکی از دفاتر الکترونیک قضایی مراجعه می کنند و دادخواست طلاق را ثبت می کنند و پس از ثبت و ارسال پیامک از سوی دادگاه، به شعبه تعیین شده برای طی مراحل و انجام مشاوره به دادگاه مراجعه می کنند.
برای خرید نوره با شماره 09030573542 در تماس باشید
توجه داشته باشید که رویه دادگاه های خانواده هر شهر متفاوت است و آنچه اینجا بیان می شود مربوط به شهر تهران است.

پس از صدور رای طلاق توافقی که گواهی عدم امکان سازش نامیده می شود زوجین ۳ ماه فرصت دارند که برای ثبت طلاق به دفتر خانه مراجعه کنند. تا قبل از صدور رای دادگاه هر کدام از زوجین پشیمان گردد رای مذکور صادر نمی شود اما پس از صدور رای طلاق توافقی اگر زوج (شوهر) پشیمان گردد امکان ثبت طلاق توافقی بدون حضور او یا وکیل طلاق توافقی (وکیل برای طلاق توافقی) در دفترخانه طلاق وجود ندارد مگر این که زن وکالت در طلاق از جانب شوهر داشته باشد. اما در صورت پشیمانی زن پس از صدور حکم طلاق توافقی، ماده قانون حمایت خانواده این اجازه را به مرد و دفترخانه داده است که بدون حضور زن طلاق توافقی ثبت گردد.
برای خرید قوتو و سایر سوغات کرمان با شماره 09030573542 در تماس باشید

طلاق توافقی در دوران عقد چگونه است؟

اگر منظور از دوران عقد، عدم نزدیکی و رابطه ی زناشویی نداشتن زوجین باشد در هنگام طلاق چه از نوع توافقی و چه به درخواست هر کدام از زوجین، مهریه نصف خواهد شد مگر اینکه توافق دیگری بین زوجین باشد. مثل اینکه زوجه ادعایی در خصوص مهریه نداشته باشد و در قبال طلاق (توافقی) مهریه را بذل نماید.

برای دریافت مشاوره از وکیل طلاق در کرمان با شماره 09030573542 در تماس باشید

آنچه که در طلاق های توافقی که نزدیکی بین زن و شوهر اتفاق نیافتاده است و زوجه تمایل دارد مهریه خود را بذل نماید، می بایستی رعایت شود این است که وقتی به قاضی یا قسمت مشاوره دادگاه برای طلاق توافقی مراجعه می شود اظهار شود که “زوجه کل مهریه استحقاقی را در قبال طلاق بذل می نماید” نه کل مهریه ما فی القباله یعنی آنچه در سند نکاحیه نوشته شده است.


نکته دیگر اینکه رویه دادگاه های خانواده تهران به این صورت است که اگر زوجه مدعی بکارت باشد از سوی دادگاه به پزشکی قانونی جهت معاینه معرفی می شود و در صورت تایید بکارت و عدم نزدیکی، در رای دادگاه منعکس خواهد شد.

برای خرید نوره اصل کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

خوب است بدانید که اگر رای طلاق توافقی صادر شود و زوجه دوشیزه باشد اولا بعد از ثبت طلاق در دفترخانه، زوجه حق رجوع به مهریه بذل شده را ندارد و ثانیا بعد از ثبت طلاق با مراجعه به اداره ثبت احوال می توان شناسنامه جدیدی که نام همسر قبلی و طلاق از آن حذف شده است، اخذ نمود.


با توجه به همین نکته ها و ظرافت ها است که توصیه می شود برای انجام مراحل طلاق توافقی از وکیل خانواده استفاده شود.

مهم ترین خواص انبه برای زیبایی و درمان

انبه میوه شیرین و خوش طعمی است که دارای ویتامین C و A و انواع مختلف کاروتنوئیدها است که باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. انبه از پر مصرف ترین میوه ها در جهان است که در مناطق گرمسیری می روید و متعلق به 4000 سال پیش بوده است .

تقویت قوای جنسی با مصرف انبه

در تحقیقات اخیر بر روی موش ها نشان داد که مصرف میوه انبه باعث افزایش میل جنسی می شود زیرا این میوه منبع بسیار خوبی از ویتامین E می باشد.

برای خرید نوره طبیعی و اصل با شماره 09030573542 در تماس باشید

خواص انبه در تقویت بینایی

انبه سرشار از ویتامین A است که این ویتامین نقش مهمی در تقویت بینایی چشم ، حفظ سلامتی دندان ها ، پوست ، استخوان، غشاهای مخاطی و بافت های نرم بدن دارد.


زیبایی پوست و مو با مصرف انبه

مصرف انبه، موثر در از بین بردن جوش ها و ساخته شدن رنگدانه مو و پوست است.این میوه دهان را خوشبو کرده وباعث وشن شدن رنگ چهره می شود.

برای  خرید قوتوکرمان کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

انبه و خواص ضد سرطانی آن

مصرف مرتب انبه در رژیم غذایی صدمات ناشی از رادیکال های آزاد و خطر ابتلابه سرطان سینه را کاهش می دهدواز سرطان رحم پیش گیری می کند .

چگونه انبه بیشتری در برنامه غذایی خود بگنجانیم؟

رسیده بودن انبه را نمی‌توان بر اساس رنگ پوستش تشخیص داد. تلاش کنید تا انبه‌های تازه‌ و رسیده که بر اثر فشار کمی فرو می‌روند را انتخاب کنید.

برای خرید زعفران کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

میوه‌هایی که لک‌های سیاه فراوانی بر روی پوستشان وجود دارد، به هیچ وجه انتخاب مناسبی نیستند و باید از آنها اجتناب نمائید. فرایند رسیدن انبه در دمای اتاق نیز متوقف نمی‌شود. طعم انبه‌ کم و بیش خنک بسیار مطلوب است.


یکی از بهترین روش‌های لذت بردن از انبه این است که آن را تروتازه خرد کرده البته خالی، بدون هیچ افزودنی دیگر، میل کنید.


سالاد میوه‌های گرمسیری، ترکیبی از پاپایا، آناناس و انبه تهیه کنید.

برای دریافت مشاوره با بهترین وکیل کرمان کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

برای چشیدن طعم تازه میوه به لیوان لیموناد، چای سرد یا آب خود چند تکه انبه بیافزائید و هم بزنید.


با مخلوطی از پاپایا، انبه، jalapeno ، فلفل قرمز و فلفل chipotle، سسی تازه درست کنید و روی ساندویچ ماهی محبوبتان بریزید.