مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

خواص نیش زنبور عسل

شاید برای شما عجیب باشد که نیش زنبور عسل چه فایده ای میتواند داشته باشد !؟


خیلی از ما هیچ وقت خودمان را در معرض نیش زنبورعسل قرار نمی دهیم و از زنبور دوری می کنیم با این حال برای بسیاری از بیماری ها خواص درمانی دارد و در برخی از درمان بیماری ها دقیقا از نیش زنبور برای معالجه بیماری استفاده میشود.


شاید برای شما هم جالب باشه که بدانید از نیش زنبور برای درمان چه بیماری هایی استفاده میشود!


اگر به دنبال خرید صابون نیش زنبور هستید کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

پیشنه ی درمان با زهر زنبور عسل

درمان با زهر زنبور عسل در مصر باستان، یونان و چین انجام میگرفت . تمدن های باستانی خواص درمانی زهر زنبور عسل را برای درمان آرتروز استفاده می کردند. امروزه، شواهد علمی نشان میدهد که محصولات زنبور عسل باعث بهبود گردش خون و کاهش التهاب میشود.


ترکیبات زهر زنبور عسل

زهر زنبور شامل حدود 40 ترکیب شیمیایی متفاوت از جمله ملتین هست. ملتین یک پپتید و جزء اصلی زهر زنبور عسل است. تحقیقات نشان میدهد که ملتین دارای خواص ضدالتهابی زیاد، ضد سرطانی و ضد میکروبی است. همراه با سایر اجزا، زهر برای افزایش ایمنی و بهبود روند ایمنی بدن اثر مثبت می گذارد.


زهر زنبور عسل برای درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد؟

1. التهاب مفصل را تسکین میدهد

زهر زنبور عسل ممکن است به درمان آرتریت (التهاب مفصل ) کمک کند. مطالعه حیوانی که در مجله اسنوفارم اکولوژی منتشر شد، نشان داد که زهر زنبور عسل به جلوگیری از آرتریت در خرگوش اثر کرد. به نظر میرسد سم زنبور عسل از طریق هورمون هایی به نام گلوکوکورتیکوئید به آرتریت کمک میکند. این هورمون روی تنظیم التهاب اثر ممی گذارد و حتی ممکن است پیشرفت آرتروز التهابی را کاهش بدهد. علاوه بر این، شواهد بالینی از 304 مطالعات منتشر شده در BMJ نشان میدهد که از طب سوزنی، زالو درمانی و زهر زنبور عسل به عنوان یک درمان مناسب برای رفع علائم آرتریت روماتوئید در انسان استفاده میشود.


2. تضعیف عامل بیماری اچ آی وی

نانوذرات که در زهر زنبور عسل قرار دارند میتوانند ویروس نقص ایمنی بدن (اچ آی وی) را از بین ببرند بدون اینکه سلول های اطراف را آسیب بزنند.


3. مبارزه با التهاب

مواد غالب در زهر زنبور عسل ملیتین، آدولاپین و آپامین هستند. هر کدام دارای خواص ضد التهابی است و میتواند باعث کاهش التهاب در بدن شود. یک مطالعه ی حیوانی که برای بررسی اثر ضد التهابی سم زنبور عسل بر روی آرتریت القا شده در موش انجام شد، علائم التهاب را پس از درمان طب سوزنی با نیش زنبور عسل بشدت کاهش داد و درمان سرطان آرتریت را متوقف کرد.


4. از بین بردن مولتیپل اسکلروزیس (MS)

به استثنای تسکین آرتریت، تخقیقات نشان میدهد که محبوب ترین و شناخته شده ترین استفاده از سم زنبور عسل در آمریکاست برای درمان کسانی که مبتلا به MS هستند. ادعاهای زیادی در زمینه استفاده افرادی که دچار MS بودند و با استفاده از این درمان بهبود پیدا کردند! اما باید توجه داشته باشیم اگرچه درمان با نیش زنبور عسل به طور روز افزونی برای درمان بیماران مبتلا به MS مورد استفاده قرار میگیرد اما شواهد بالینی کافی برای حمایت علمی از آن وجود ندارد.