مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

طلاق به دلیل نازایی مرد

حسب ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد می تواند با مراجعه به دادگاه و دادنِ دادخواست تقاضای طلاق همسرش را کند و مخالفت زن مانع صدور حکم طلاق نخواهد بود و عقیم بودن و نازا بودن زن تاثیری در مهریه و یا سایر حقوق مالی مالی او نخواهد داشت.

برای دریافت وکیل طلاق در کرمان کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

اما با توجه به این که طلاق در اختیار مرد است، زن در صورت وجود دلایل محکمه پسند و اثبات عسر و حرج و شروط ضمن عقد نکاح – در فرض امضاء مرد – امکان طلاق برای او وجود دارد.

همچنین برای دریافت مشاوره از بهترین وکیل کرمانکافیست با شماره ذکر شده در ارتباط باشید

یکی از شایع ترین علت های طلاق در جامعه همین موضوع طلاق به دلیل نازایی مرد است در این زمینه علم پزشکی پیشرفت های بسیاری کرده است و امروزه کمتر زوجینی هستند که حتی با روش های نوین باروری گرچه زمان بر و پر هزینه است، صاحب فرزند نشوند.

اگر به دنبال خرید نوره زرنیخ طلایی هستید کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

ولی سوال اصلی این است که اگر مردی نابارور شد و یا باروری او از طرق طبیعی امکان پذیر نباشد آیا برای زن امکان طلاق به دلیل نازایی مرد وجود دارد؟


همانطور که می دانید زنان تا سن یائسگی قادر به باروری می باشند و بعد از سن سی و پنج سالگی بارداری پر خطر تر از قبل خواهد بود ولی امکان باروری مردان تا پیری وجود دارد لذا با طولانی شدن زمان باروری اگر مشکل از مرد باشد فرصت بچه دار شدن در سنین مناسب از زن گرفته خواهد شد با توجه به این حساسیت ها و اینکه حق هر انسانی است که در صورت تمایل بخواهد تولید مثل و صاحب فرزند شود، بر خلاف اخلاق و عقل و شرع خواهد بود که زنی را تحمیل به زندگی کرد که مرد در آن توان باروری ندارد.