مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مراقب عوارض خطرناک کرم های شترمرغ روی پوست خود باشید

متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه برخی از کرم ها ، روغن ها و صابون هایی مانند کرم شترمرغ، روغن مورچه و صابون خرچنگ که به نام داروهای سنتی به تازگی در بازار بسیار فراوان شده که می توانند عوارض خطرناک حساسیتی ایجاد کنند.


دکتر 'حبیب انصارین' در گفت و گو با ایرنا افزود: این داروهای سنتی هم در بازار و هم از طریق تبلیغات اینترنتی و ماهواره ای به فروش می رسند و برای سلامتی مضر هستند. 


وی خاطرنشان کرد: بطور مثال استفاده از کرم شترمرغ که به عنوان کرم ضدجوش، ضدلک و جوان کننده به فروش می رسد موجب تورم سر و حساسیت در برخی از بیماران می شود. 

این متخصص پوست ادامه داد: همچنین بیمار دیگری برای درمان بیماری اگزمای خود اقدام به تهیه داروی سنتی کرده بود که دچار پوست ریزی شدید صورت و تورم بسیار زیاد سر شد. 


انصارین یادآور شد: روزانه بیماران زیادی مراجعه می کنند که دچار حساسیت ها و عوارض ناشی از استفاده از داروهایی شده اند که به نام طب سنتی به آنها عرضه شده است. 

وی تصریح کرد: علاوه بر ارایه داروها به عنوان طب سنتی برخی از روش های درمانی مانند حلزون درمانی و زالو درمانی نیز به برخی بیماران ارایه می شود در حالی که هیچکدام از این روش ها، پایه علمی ندارند. 


انصارین از مردم خواست از استفاده خودسرانه کرم ها و داروها خودداری کرده و برای درمان بیماری خود حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند. 

سلامت نیوز: مراقب عوارض خطرناک کرم های شترمرغ روی پوست خود باشید


برای مشاوره با وکیل در مشهد به وب سایت دادپلاس مراجعه نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.