مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

طرز تهیه ته دیگ بادمجان

1800ته دیگ بادمجان از جمله ته دیگ‌های پرطرفدار این روزهاست. این نوع ته دیگ به صورت حلقه‌ای و رنده شده تهیه می‌شود و بسیار لذیذ است. در این مطلب به آموزش تهیه ته دیگ بادمجان خواهیم پرداخت.

برای خرید قوتو کرمان کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

ته دیگ قسمتی از پلو و چلو است که در ته قابلمه به هم می‌چسبد و سرخ و برشته می‌شود. اگر ته دیگ غیر از برنج، حاوی مواد دیگری باشد به آن ته چین گفته می‌شود. ته دیگ خوراکی پرطرفدار و محبوبی بوده که چشم پوشی از آن غیر ممکن است. جذابیت این خوراک به اندازه ایست که باعث خوش ذوقی آشپز‌ها شده و از مواد مختلفی در آن استفاده می‌کنند، از برنج و نان گرفته تا سیب زمینی، بادمجان و کدو. ساده‌ترین نوع این غذا، ته دیگ برنجی است که از چلو یا کته در قسمت ته قابلمه باقی می‌ماند.

برای خرید سوغات کرمان کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

متخصصان تغذیه معتقدند که همه انواع ته دیگ به علت قرار گرفتن در معرض حرارت بالا، ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند. به علاوه استفاده از روغن زیاد برای عمل آمدن ته دیگ منجر به بیماری‌های گوارشی نظیر سوزش و نفخ معده می‌شود و این غذای خوشمزه را به یک خوراک خطرناک برای سلامتی تبدیل می‌کند که باید در خوردن آن حد اعتدال را رعایت کرد. از طرفی با افزودن مغز‌هایی مانند تخم کدو، کنجد و تخم آفتابگردان می‌توان بر ارزش غذایی ته دیگ افزود و آن را از لیست خوراکی‌های بی خاصیت خارج کرد. همچنین ته دیگ سبزیجاتی مانند کاهو، جعفری، اسفناج و بادمجان طعم متفاوت و جذابی دارند و در تهیه آن باید دو نکته رعایت شود:

نخست اینکه برای تهیه این نوع ته دیگ باید حرارت را بسیار ملایم کنید زیرا احتمال سوختن مواد و ایجاد یک لایه کربن در ته قابلمه زیاد است.

دوم اینکه سبزیجات مقدار زیادی روغن به خود جذب می‌کنند، بنابراین باید در مصرف روغن دقت کنید تا در ته قابلمه روغن اضافه جمع نشود.