مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

طلاق توافقی در دوران عقد چگونه است؟

اگر منظور از دوران عقد، عدم نزدیکی و رابطه ی زناشویی نداشتن زوجین باشد در هنگام طلاق چه از نوع توافقی و چه به درخواست هر کدام از زوجین، مهریه نصف خواهد شد مگر اینکه توافق دیگری بین زوجین باشد. مثل اینکه زوجه ادعایی در خصوص مهریه نداشته باشد و در قبال طلاق (توافقی) مهریه را بذل نماید.

برای دریافت مشاوره از وکیل طلاق در کرمان با شماره 09030573542 در تماس باشید

آنچه که در طلاق های توافقی که نزدیکی بین زن و شوهر اتفاق نیافتاده است و زوجه تمایل دارد مهریه خود را بذل نماید، می بایستی رعایت شود این است که وقتی به قاضی یا قسمت مشاوره دادگاه برای طلاق توافقی مراجعه می شود اظهار شود که “زوجه کل مهریه استحقاقی را در قبال طلاق بذل می نماید” نه کل مهریه ما فی القباله یعنی آنچه در سند نکاحیه نوشته شده است.


نکته دیگر اینکه رویه دادگاه های خانواده تهران به این صورت است که اگر زوجه مدعی بکارت باشد از سوی دادگاه به پزشکی قانونی جهت معاینه معرفی می شود و در صورت تایید بکارت و عدم نزدیکی، در رای دادگاه منعکس خواهد شد.

برای خرید نوره اصل کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

خوب است بدانید که اگر رای طلاق توافقی صادر شود و زوجه دوشیزه باشد اولا بعد از ثبت طلاق در دفترخانه، زوجه حق رجوع به مهریه بذل شده را ندارد و ثانیا بعد از ثبت طلاق با مراجعه به اداره ثبت احوال می توان شناسنامه جدیدی که نام همسر قبلی و طلاق از آن حذف شده است، اخذ نمود.


با توجه به همین نکته ها و ظرافت ها است که توصیه می شود برای انجام مراحل طلاق توافقی از وکیل خانواده استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.