مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

خواص روغن اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس به‌دلیل رایحهٔ آرامش‌بخش خود مشهور است و قرن‌هاست که از گل‌های آن برای ساخت عطر استفاده می‌شود. عطر و اسپری‌های بدن اسطوخودوس، بوی تازه و دلنشینی دارند و به همین دلیل بسیار پرطرفدار هستند. البته کاربرد روغن اسطوخودس فقط تولید عطر و اسپری بدن نیست و از روغن اسطوخودوس خالص به‌شکل‌های گوناگونی استفاده می‌شود. این روغن در آروماتراپی (رایحه‌درمانی)، تولید انواع ژل، دمنوش، لوسیون، صابون، محصولات کودکان و شمع‌ کاربرد دارد. از روغن اسطوخودوس در تهیهٔ چای، لیموناد، شربت، نوشیدنی‌های معطر و پخت غذا نیز استفاده می‌شود. ولی مهم‌تر از همه، خواص و فواید شگفت‌انگیز این روغن معطر و پرخاصیت برای سلامتی بدن است. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا شما را با خواص گوناگون روغن اسطوخودوس برای سلامتی آشنا کنیم.

برای  خرید روغن اسطوخودوس کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

کمک به بهبود زخم

روغن اسطوخودوس روغن بسیار مفیدی است که همیشه باید دم‌ِ دست داشته باشید، چون در درمان کبودی، بریدگی‌ها و سوختگی‌های جزئی مؤثر است. بر اساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ که در مجلهٔ طب مکمل و جایگزین BMC (BMC Complementary and Alternative Medicine journal) منتشر شده، این روغن اسانسی سنتز کلاژن را افزایش می‌دهد و موجب بهبود بافت پوست می‌شود. تنها کافی است که چند قطره از روغن اسطوخودوس را روی بخش کبود یا سوخته ماساژ دهید تا جریان خون آن قسمت افزایش یابد و بهبود پیدا کند. می‌توانیم از روغن اسطوخودوس برای تسکین التهاب‌های پوستی، جوش‌های ناشی از اصلاح صورت و آفتاب سوختگی نیز استفاده کنیم.

اثر نوروپروتکتیو (Neuroprotective)

مطالعه‌ای که در فوریهٔ ۲۰۱۴ در مجلهٔ پژوهش‌های مغز (Brain Research) منتشر شده، نشان داد که روغن اسطوخودوس موجب کاهش ادم مغزی (brain edema) و بهبود توانایی عملکردی افراد مبتلابه ایسکمی مغزی (cerebral ischemia، عارضهٔ ناشی از نرسیدن خون و اکسیژن کافی به مغز) می‌شود. گرچه به‌دلیل خواص درمانی اسطوخودوس همواره از آن، در بسیاری از کاربردهای آرایشی و درمانی استفاده شده است، ولی این مطالعه تأیید می‌کند که روغن اسطوخودوس از خواص نوروپروتکتیو (محافظت نورونی) قوی نیز برخوردار است. به‌علاوه این روغن به افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی بدن کمک کرده و استرس اکسیداتیو را مهار می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.