مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

تمام فواید و خواص حنا را برای درمان و زیبایی بشناسید

گیاه حنا چیست؟

گیاه حنا با نام علمی Lawsonia inermis از منطقه آسیا سرچشمه می گیرد این گیاه در میان فهرست اصلی گیاهان آسیایی و فواید آن قرار دارد. رایج ترین کاربرد حنا، رنگ کردن مو، ناخن ها و هنر بدن معروف به مهندی است که در هند و برخی بخش های آسیا بسیار محبوب است چون وقتی برگ ها را له می کنید، رنگ قهوه ای و قرمز تیره ایجاد می کند که می تواند برای مو، پوست و ناخن ها بدون هیچ عارضه جانبی استفاده شود.


گیاه حنا به ویژه قسمت برگ آن دارای ویژگی های پزشکی موثر است که فواید بسیاری برای سلامت انسان دارد:


قطعات گیاهی مورد استفاده:بیشتر برگ های گیاهی هستند که به عنوان دارو و رنگ مورد استفاده قرار می گیرند اما پوست درخت و روغن اسانس استخراج شده از گل ها، تا حدودی مورد استفاده قرار گرفته اند. برگ ها باید از گیاهانی که در حدود سه سال قدمت دارند جمع آوری و خشک شوند و به پودر تبدیل شوند.


هر سال مساحت زیر کشت یک هکتار را می توان در حدود 1.5 تا 2 تن مواد گیاهی به دست آورد. گل ها باید صبح زود جمع آوری شوند و سپس برای استخراج روغن تقطیر شوند. پوست درخت از بریده شاخه ها در صورت نیاز جمع آوری می شود.

برای خرید روغن خراطین کافیست  با شماره 09030573542 در تماس باشید

فواید و خواص درمانی و زیبایی حنا

ویژگی های ضد التهابی:


برخی مطالعات ثابت کرده اند که روغن حنا از برگ حنا حاصل می شود، راه حلی موثر برای شرایط ناشی از التهاب ، درد مفاصل هستند. روغن حنا حاوی برخی از ترکیبات زیست فعال است و نیز اثر مشابهی بر ضد التهاب دارد که به عنوان داروی ضد التهاب شناخته می شود. فقط استفاده از روغن حنا در ناحیه آسیب دیده ممکن است به کاهش درد کمک کند.


حنا عالی برای مراقبت از پوست و مو :

دلیل اینکه چرا مردم سنتی از حنا استفاده می کنند تا موها، ناخن ها و قسمت های بدن خود را رنگ کنند،نه تنها به این خاطر که رنگ عالی دارد بلکه چون برگ های حنا همچنین حاوی برخی ویژگی های شگفت انگیز برای مراقبت از مو و پوست هستند. برگ های حنا می توانند برخی از شرایط مو مانند ریزش مو، شوره سر و خارش پوست سر را درمان کنند.

برای خرید نوره اصل کافیست با شماره 09030573542 در تماس باشید

در حالی که برای مراقبت از پوست، برگ های حنا می تواند چندین بیماری از جمله اگزما را به خاطر خواص ضد قارچی درمان کند. می توانید فواید شگفت انگیز روغن نارگیل برای پوست را با حنا برای نتیجه قابل توجه ترکیب کنید. در مطلب ماسک حنا برای درمان ریزش مو و تقویت مو به طور کامل به خواص حنا و روش استفاده از ان برای مو در بخش سلامت نمناک پرداخته شده است.


کاهش علایم سندروم قبل از قاعدگی:

به خاطر خواص ضد التهابی برگهای حنا نیز می تواند برای کاهش درد در طول سندروم قبل از قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. این روش بیش از قرن هاست در روش درمانی مورد استفاده قرار گرفته است و بخشی از فواید سلامتی گیاهان هندی است که معمولا به عنوان بخشی از درمان خانگی به کار می رود.


اثرات ضد میکروبی حنا:

در حقیقت نه تنها ضد باکتری است بلکه برگ های حنا نیز حاوی اثرات ضد قارچی و ضد ویروسی هستند. بنابراین برگ های حنا برای درمان گلو درد و تب موثر هستند. همان طور که درمورد 2 اشاره شد، خواص ضد قارچ یافت شده در برگ های حنا نیز درمان چندین بیماری پوستی موثر است.


حنا منبع عالی ویژگی های قابض:

وقتی در مورد خاصیت ضد پیری و آنتی اکسیدانی صحبت می کنید، اولین چیزی که ممکن است از ذهن عبور کنند اما واقعیت این است که ویژگی های قابض نیز تاثیر مشابهی بر روی پوست دارند. براساس برخی مطالعات تحقیقاتی، میزان قابل توجهی از ویژگی های قابض که در حنا یافت می شود به افراد برای حفظ پوست سالم آن ها کمک می کند.


خاصیت ضد پیری طبیعی حنا:

همانطور که در مورد قبلی ذکر شد، حنا همچنین خاصیت ضد پیر دارد و ثابت شده است که خواص ضد پیری برای بهبود قابلیت کشش پوست برای جلوگیری از چروک زودرس و کاهش علایم پیری دارد علاوه بر این، با ترکیب ضد قارچ و ضد باکتری برگ های حنا برای پوست کاملا عالی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.