مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

ادویه ای به نام زیره کرمان

زیره از ادویه های بسیار محبوب در جهان است که به خاطر عطر و طعم آن کاربردهای زیادی درپخت و پز، درمان بیماری ها و زیبایی پوست و مو داشته و دارای مصارف آشپزی و بهداشتی متعدد می باشد.

زیره دارای دو نوع می باشد : زیره سبز و زیره سیاه که عطر زیره سبز کمی تندتر از زیره سیاه است.

 

زیره سیاه متعلق به خانواده زردک (هویج) می باشد. گیاهی با شاخه های فراوان و ساقه های توخالی که بین ۳۰ تا ۸۰ سانتیمتر رشد می کند. گل های گیاه زیره کوچک و سفید رنگ می باشد و دانه های آن به طول ۴ تا ۶ میلی متر و عرض ۱ تا ۱٫۵ میلی متر می باشد.
برای خرید سوغات کرمان کاافیست به سایت بازار سوغات کرمان مراجعه نمایید 

زیره سیاه در مناطق مدیترانه ای، اروپا، آسیای شرقی، آسیای مرکزی، هند و شمال آمریکا کشت می شود. زیره سیاه به زیره ایرانی نیز مشهور است.

 

دانه زیره دارای مقادیر زیادی فیبر بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های قلبی، عفونت، تب، بیماری های روده و چاقی به کار می رود.
برای خرید زیره کاافیست با شماره 09030573542 در تماس باشیدبرخی از خواص زیره کرمان
زیره بادشکن و ضد نفخ است. رطوبت را برطرف می‌کند و تقویت‌کننده معده و کبد است. اشتها را تحریک می‌کند و باعث لاغری می‌شود. با تاثیر بر روی عصب معده جلوی سکسکه را می‌گیرد. ورم طحال را از بین می‌برد و اسهال را معالجه می‌کند. از طرفی درمان یبوست نیز هست. شیردهی را افزایش می‌دهد و چون دارای هورمون‌های جنسی است، میل جنسی را افزایش می‌دهد.

روی میزان خونریزی و قطع خونریزی دوران قاعدگی تاثیر می‌گذارد. عرق را زیاد می‌کند و بوی بد آن را برطرف می‌کند و خاصیت ضدعفونی کننده و میکروب‌کشی دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.