مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

درآمد ماهیانه از بورس

مامی افراد شاغل به شکلی درآمدزایی می‌کنند. برخی از آن‌ها روزمزد بوده و برخی با توجه به اینکه کسب‌وکار خود را دارند، با توجه به ماهیت کسب‌وکارشان درآمدهایی را در مقاطع مختلف به دست می‌آورند اما بخش اعظم درآمدزایی افراد در قالب حقوق ماهیانه است زیرا اکثر افراد حاضر در اجتماع کارمند می‌باشند. در این مقاله می‌خواهیم به موضوع درآمد ماهیانه از بورس بپردازیم که آیا می‌توان انتظار درآمد ماهیانه از بورس داشت یا اینکه کلاً درآمدزایی در بورس ماهیت متفاوتی دارد.

برای دریافت آموزش بورس به سایت کاری بورس مراجعه نمایید

یک نکته در رابطه با معاملات بازار بورس سهام ایران

در اکثر بورس‌های کشورهای مختلف در دنیا محدودیت دامنه نوسانی برای قیمت سهام وجود ندارد. به این معنی که ممکن است در یک روز قیمت سهام یک شرکت ۵۰ دلار باشد و فردای آن روز قیمت سهام به ۲۵ دلار کاهش پیدا کند و درنتیجه امکان سودآوری و یا زیاندهی بسیار شدیدی وجود دارد. اما در بازار بورس ایران به دلیل اینکه به پیشرفتگی بورس‌های دنیا نیست در جهت حفظ حقوق و منافع سهامداران خرد محدودیت دامنه نوسان روزانه برای سهام تعریف کرده‌اند و در تاریخ تهیه این گزارش دامنه نوسان سهام بورس و فرابورس ۵ درصد است. درنتیجه اگر قیمت دیروز سهام ۱۰۰ تومان بوده دامنه نوسان امروز یک سهم بین ۹۵ تا ۱۰۵ تومان خواهد بود. حال اگر یک سهم پتانسیل صعود تا دو برابر قیمت فعلی را دارا باشد تا چندین روز در مثبت کامل معامله می‌گردد یعنی قیمت سهم هر روز مثبت ۵ درصد افزایش خواهد یافت.


حداقل سرمایه برای سرمایه گذاری در بورس

بر طبق قانون بازار اوراق بهادار برای انجام معاملات آنلاین می‌بایست حداقل یک‌میلیون ریال معادل ۱۰۰ هزار تومان آورده داشته باشید. درحالی‌که در معاملات حضوری و تلفنی این مبلغ به ۵۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. اما افراد مختلف با توجه به ثروتی که در اختیار دارند، تصمیمات مختلفی جهت تزریق پول به بورس می‌گیرند. نکته حائز اهمیت آن است که اگر در ابتدای راه ورود به بورس و سرمایه‌گذاری در آن هستید، توصیه می‌گردد که با سرمایه محدودی وارد شوید تا به‌تدریج با جو معاملات آشنا بشوید و وقتی خودتان به این درجه از اطمینان دست پیدا کردید که می‌توانید معاملات موفقی داشته باشید، به‌تدریج سرمایه بورسی خود را افزایش دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.