مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

رعایت توصیه های دینی به زنان باردار

در کتاب دینی ما توصیه های بسیاری برای خانم های باردار آمده است هم برای دوران قبل از بارداری و هم برای دوران شیردهی و پس از زایمان که بسیاربا ارزش و مفیدند.درپی روایات متعددی به پدران و مادران سفارش شده است که حین نزدیکی با وضو و به یاد خدا باشند.


بدیهی است یاد خدا موجب آرامش قلب می‌شود و در فرزند اثر مثبتی خواهد داشت.بزرگان دین در این زمینه سفارش‌هایی فرموده‌اند که تماما مربوط به حفظ حیات و بهداشت طفل است.پیغمبر و امیر المومنین علیهم السلام فرمودند: زن‌ها در زمان بارداری خرما بخورند زیرا که فرزندانشان را باهوش و ذکاوت و با حلم و حوصله می‌کند.روزی پیغمبر صلی الله علیه و آله سخن از جهاد می‌فرمودند.


زنی عرض کرد یا رسول الله آیا زنان را هم بهره ونصیبی از جهاد هست؟ فرمودند: بلی از زمان حمل تا از شیر گرفتنطفل برای زن اجر و ثوابی است مانند ثواب آن کسی که اسب سوار شود و در راه رضای خدا برای جان نثاری حاضر و مهیا شود و چنانچه زن در اثنای این مدت بمیرد اجر و مقام و منزلت شهید را دارد.


تعدادی از توصیه های دینی به زنان باردار

در اینجا به برخی از این توصیه اشاره می‌شود


۱٫تلاوت آیه نور «آیه ۳۵ سوره نور» توسط والدین، قبل از بارداری و توسط زن در ایام بارداری

برای خرید کلمپه در تهران میتوانید با شماره 09030573542 در تماس باشید

ضروری است.۲٫ خوردن گلابی: الف) خوردن گلابی توسط پدر، سبب زیبایی فرزند می‌شود.ب) به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان را نیکو و زیبا می‌کند.


پ) به زنان باردار گلابی بدهید که اخلاق فرزندان‌تان را نیکو می‌کند.ت) خوردن گلابی مایه قوت قلب، پاکی معده، صفای دل، دلیری و زیبایی بچه می‌شود.ث) گلابی قلب را جلا می‌دهد و دردهای درون را به اذن حق شفا می‌بخشد.


۳٫


خوردن کاسنی ۴٫


خوردن قاووت به پدر و مادر توصیه شده است: الف) خوردن قاووت توسط والدین موجب قوت در فرزند و نبودنکودنی و سبک مغزی و نادانی در او می‌شود.ب) خوراندن قاووت به کودک به منظور تقویت و رویاندن گوشت ومحکم کردن استخوان بسیارمفید است.

برای دریافت بهترین سیگنال بورس به سایت کاری بورس مراجعه نمایید

در روایت آمده است، مردی به امام صادق (ع) عرض کرد:‌ ای پسر رسول خدا، فرزندی به دنیا می‌آید که در او ضعف است.حضرت فرموند: چرا قاووت نمی‌خوری؟ آن را بخور و خانواده‌ات را هم به آن سفارش کن.به درستی که قاووت گوشت را می‌رویاند و استخوان را محکم می‌کند و فرزندی از تو به دنیا نمی‌آید مگر اینکه قوی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.