مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

۱۰ فایده زردچوبه برای سلامتی


۱. پیشگیری از سرطان


زردچوبه میتواند از بروز سرطان پروستات جلوگیری کرده، رشد سرطان پروستات موجود را کاهش داده و حتی سلولهای سرطانی را از بین ببرد. محققان مختلفی دریافته اند که ترکیبات فعال زردچوبه آن را به یکی از بهترین پیشگیرنده ها درمقابل تومرهای ایجادشده بخاطر پرتو تبدیل کرده است.


 برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری به سایت کاری بورس مراجعه نمایید


این ماده همچنین تاثیرات پیشگیرنده ای دربرابر سلولهای تومور مثل لوکمی سلول T، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه دارد.


 


۲. بهبود آرتروز


خواص ضدالتهاب زردچوبه برای درمان هر دو نوع آرتروزهای استخوانی و روماتوئید عالی است. علاوه براین، خواص آنتی اکسیدانی آن رادیکالهای آزاد که سلولهای بدن را تخریب میکند، از بین میبرد.


 


مشخص شده است که افرادیکه مبتلا به آرتروز روماتوئید که به طور منظم از زردچوبه استفاده میکنند، دچار درد و التهاب مفاصل کمتری میشوند.


 


۳. کنترل دیابت


از زردچوبه که به حفظ سطح سالم انسولین خون کمک میکند، میتوان برای درمان دیابت استفاده کرد. زردچوبه همچنین کنترل گلوکز را تقویت کرده و تاثیر داروهای دیابت را افزایش میدهد.


 آشنایی با تاثیر نرخ دلار بر بازار بورس


یک فایده مهم دیگر زردچوبه تاثیر آن در کمک به کاهش مقاومت انسولین است که میتواند از بروز دیابت نوع ۲ پیشگیری کند. اما وقتی با داروهای خیلی قوی ترکیب شود، میتواند موجب افت قند خون شود. بنابراین بهتر است قبل از مصرف آن با پزشکتان مشورت کنید.


  آشنایی با صنعت سیمان

۴. کاهش سطح کلسترول


تحقیقات ثابت کرده است که مصرف زردچوبه بعنوان چاشنی در غذاها میتواند سطح کلسترول را پایین بیاورد. میدانید که بالا بودن میزان کلسترول در بدن میتواند مشکلات جدی برای سلامتیتان ایجاد کند. حفظ سطح سالمی از کلسترول از بسیاری بیماریهای قلبی-عروقی جلوگیری خواهد کرد.


 


۵. تقویت سیستم ایمنی


زردچوبه حاوی ماده ای به نام لیپو پلی ساخارید است که به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک میکند. عوامل ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس زردچوبه نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.


 

با داشتن یک سیستم ایمنی قوی احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه کمتر خواهد شد. اگر به هر یک از این بیماریها مبتلا شدید، یکبار در روز یک قاشق چایخوری زردچوبه به یک لیوان شیر گرم مخلوط کرده و نوش جان کنید.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.