مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

زمان فروش سهام را تشخیص دهید

برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری به سایت کاری بورس مراجعه نمایید.

همان‌طور که خرید به موقع سهام یکی از کلیدهای پیروزی در بازار سهام است، اینکه سرمایه‌گذار بداند و تشخیص دهد که باید چه زمانی از سهام خریداری شده خارج شود، ملاک بسیار مهمی در تعیین سرنوشت و توفیق سرمایه‌گذاران در بازار سهام به شمار می‌رود.


در کتاب ۲۳ اصل موفقیت وارن بافت نیز درباره خروج به موقع از سهام نوشته شده است که اهمیتی ندارد که چقدر زمان، انرژی و پول در سرمایه‌گذاری صرف می‌کنید، اگر روش خروج خود را از پیش مشخص نکرده باشید، همه آنها بی‌نتیجه خواهند بود.


به همین دلیل سرمایه‌گذار خبره، پیش از هر سرمایه‌گذاری، ابتدا می‌داند که چه موقع قصد فروش دارد. روش‌های خروج سرمایه‌گذاران مختلف با توجه به سیستم سرمایه‌گذاری آنها متفاوت است. اما هر سرمایه‌گذار موفق روشی برای فروش دارد که برای خود او کاملا واضح و روشن است.


چه زمانی باید دست به فروش سهام بزنیم؟

خرید سهام مناسب تنها یک طرف معامله به حساب می‌آید و فروش به موقع آن سهم نیز در موفقیت آمیز بودن سرمایه گذاری دارای اهمیت زیادی است.


در سرمایه‌گذاری به دنبال آن هستیم درصورتی که به هر دلیلی در انتخاب سهام و یا زمان خرید، اشتباه کردیم، چگونه زیان خودمان را به حداقل برسانیم و اینکه بدانیم در کدام نقطه و در چه قیمتی به فروش سهم اقدام کنیم تا بدین وسیله بتوانیم سودمان را حداکثر نماییم.


جمله ای که در بین اهالی بازار سرمایه به عنوان قانونی نانوشته و بصورت سنتی رد و بدل می شود، این جمله است که ” برای خرید، همیشه فرصت هست، اما برای فروش خیر.” از مفهوم جمله به روشنی قابل درک است که مهمترین اصل در خصوص فعالیت در بازار سرمایه، شناسایی زمان فروش می باشد.


چه بسیار سودهای کلانی که به دلیل عدم شناسایی درست نقطه خروج و خروج دیرهنگام، به ضررهای هنگفت تبدیل شده اند و چه بسیار سودهای کلانی که به همین دلیل و خروج زودهنگام به سودهای جزیی تبدیل شدند.


به عبارتی دیگر سرمایه گذار سهم را به درستی شناسایی و در بهترین نقطه ورود می کند، سهم را می خرد، سهم رشد کرده و سودی چند صددرصدی را نصیب سهامدار میکند، اما اینجا نقطه عطف داستان است. سرمایه گذار به دلایلی بسیاری روانشناسانه مرتکب خطای محاسباتی می شود. حتی در مواردی که سرمایه گذار فردی با تجربه است و علم بازار را نیز دارد، به دلیلی کاملا احساسی تصور میکند که سهم تا ابد همین مسیر رشد را طی خواهد نمود.


شاید این جمله برای شما مضحک و خنده دار باشد که سهم تا ابد همین مسیر رشد را طی خواهد کرد. اما مثالهای بسیار عینی در بازار سرمایه وجود دارد که تایید کننده این جمله است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.