مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

مطالب جالب و خواندنی

اینجا همه چیز در همه

عوامل موثر بر کیفیت پوست شترمرغ، سن یا تغذیه؟

یکی از فاکتورهای مهمی که از توسعه این صنعت جلوگیری می کند این است که کشاورزان هر روز به متخصصان تغذیه حیوانات می گویند که وزن مناسب برای کشتار سن ۹ ماهگی می باشد، یک پرنده ۹ ماهه چرمی قابل قبول را تولید می کند. سن توصیه شده برای کشتار حداقل ۱۳ ماهگی می باشد، اخیرا متخصصان تغذیه اهداف کوتاه مدتی با توجه بر وزن به عنوان یک فاکتور مهم و اساسی در آسیب به کیفیت مواد خام به خصوص پوست و پر داشته اند. به گفته دکتر کارمَن به سمتی پیش می رویم که دباغ ها استانداردهای کیفیت چرم خوب را تعیین می کنند که به صلاح نیست. این بیانات ممکن است از شواهدی که هم اکنون درباره پوست ها وجود دارد با حسن نیت بیان شده باشند، اما چیزی که در این میان مهم است درک دقیق تفاوت نظر متخصصان تغذیه مختلف و چگونگی سازگاری این مسئله در مزرعه می باشد. برای دسترسی به وزن خوب در واقع یک رژیم غذایی سالم مورد نیاز می باشد که نتایج آن بهبود کیفیت پوست و توسعه پر می باشد.

این مقاله به بحث برخی ازاین ضدونقیض هاکمک کرده ونشان میدهدکه چراهم اکنون ثابت شده است که پرندگان جوان کشتارشده می توانندپوست های خیلی قابل قبولی برای بازارراتولیدکنندونشان میدهدکه سن ملاک نیست امادرواقع نسبت بلوغ ومشخصه های آن که دربرنامه های مدیریتی تغذیه ای مزرعه کنترل میشودمهم می باشد.

مواد و روش ها:
در تعدادی از پرندگان پرورش داده شده پاسخ هایی که به جیره غذایی داده شده در آفریقای جنوبی مناسب بوده است. آنها اولین جوجه ها را از نوامبر ۲۰۰۰ نگهداری کردند. جوجه ها به طور مصنوعی از تخم های پرورش دهندگان تحت نظارت بیرون آمدند. این جوجه ها قرار بود به وزن ۵۰ گرم برسند. جوجه ها پس از بیرون آمدن از تخم برچسب خوردند و در گروه هایی نگه داری شدند. در این مطالعه هیچ ماده هورمنی استفاده نشد. ۳۶ جوجه از گروه های ۸ تا ۱۴ماهه (۳۵ تا ۶۰ هفته ای) کشتارشدند. ۲ تا هم در نوامبر ۲۰۰۱ و بقیه در ژانویه ۲۰۰۲ کشته شدند. در این مرحله هر پوست به صورت خودکار در کشتارگاه شماره خورده و شماره ها به آنها پانچ می شد. مطالعه دوم شامل ۱۰پرنده به دنیا آمده در اواخر زمستان یعنی بین جولای و آگوست ۲۰۰۱ با ثبت اطلاعات در ۴۴ سال در حالی که در این آزمایش از امکانات موقتی استفاده شد و شرایط پرورش اصلا ایده آل نبود و برای آب و هوای مرطوب زمستان مناسب نبوده، حال این گروه ویژه مقدار زیادی از وقت خود را در محیطی خفه خیلی تاریک و تنگ گذراندند و برای ۸ هفته اول نتایج هوای مرطوب را نشان دادند سپس دیده شد مصرف غذایشان تحت استرس شدید محیطی به ۵۰% کاهش یافته که این امر البته در اواخر آزمایش روبه کاهش گذاشت در پایان، بعد از گذشت ۳ ماه همه جوجه ها مورد وزن کشی قرار گرفتند.
بعد از گذشت ۷ ماه تاثیر این استرس ها دوباره بررسی شد که معلوم شد علت کاهش مصرف غذا برخی از این استرس ها بوده که این پرندگان در اول فوریه ۲۰۰۲ برای کشتار صرف شدند که این جوجه ها ۸ ماهه نبودند، همچنین آن ها خیلی آهسته در اوایل زندگی خود مدام به بیماری دچار می شدند. در این زمینه عکس هایی از محیط نیز تهیه شد همچنین پوست های آنها بعد از کشتار تست شد که کیفیتی متفاوت داشت که این خود دلیل بر این بود که در کیفیت پوست تنها سن مهم نیست البته یک مطالعه بر روی پرندگان پرورش یافته تحت شرایط متفاوت مدیریتی با مشخصه های رشد بسیار متفاوت که نشان داد که نمی توان این کیفیت را تنها به سن نسبت داد.

نتایج:
پرندگان رشد یافته بر اساس جیره غذایی بلومنتین به صورت کاملا واضح مشخصه های رشد را با پیشرفت های خوب نشان دادند. البته تفاوت های گوناگونی بین گروه های سنی مشابه از دسته ای به دسته دیگر وجود دارد که به طور مستقیم نمی توان به فاکتورهای مدیریتی ویژه نسبت داده شود که بعدا در مورد آن بحث خواهد شد. وقتی که پوست ها در مرحله درجه بندی پوست وارد و درجه بندی شدند، متخصصان پوست درخواست تهیه طبقه بندی هایی برای هر پوست بر اساس رشد فولیکول را دادند. آنها ۴ کلاس را در نظر گرفتند که کلاس اول را مطلوب تر و تا کلاس چهارم فولیکول هایی که کوچک و با درجه کیفی پایینی را از نظر تحویل به دامدار را نشان می داد.

برای مشاوره از وکیل دادگستری درمشهد به وب سایت دادپلاس مراجعه نمایید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.